Ne adja meg bankkártyájának adatait! Banki alkalmazottnak adják ki magukat a csalók!

Létrehozás dátuma:
Feltöltő szerv:
Veszprém Vármegyei Rendőr-főkapitányság

Legyen résen és ne dőljön be a hamis telefonhívásoknak! Annak érdekében, hogy ne váljon csalás áldozatává, fogadja meg a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési tanácsait.

Veszprém megyében tegnap is online csalók áldozatává vált egy állampolgár. Az elkövetők forgatókönyve ugyanaz volt, mint az elmúlt időszakban több alkalommal is. A legendák, amivel a kiszemelt sértetteket felhívják az ál banki alkalmazottak - szinte mindegyikben közös - , hogy a bank nevében adnak tájékoztatást az áldozat számlájával kapcsolatban, például meghiúsult internetes vásárlás, hekker támadás, gyanús tranzakció, szokatlan pénzmozgást észleltek stb. Ennek kapcsán ajánlják fel, mint a bank alkalmazottja, egy alkalmazás telepítését, amihez távsegítséget is biztosítanak. Telefonon keresztül adják az instrukciókat, a kiszemelt áldozat lépjen be a netbankjába, diktálja a telefonjára érkező „biztonsági” kódokat, és míg a telepítés zajlik már meg is csapolták a sértett számláját.

Bármilyen ürüggyel, legendával hozakodnak is elő, bármilyen elnevezésű alkalmazás telepítését javasolják, a céljuk mindig ugyanaz, megszerezni a hozzáférést a kiszemelt áldozatok kártya és számla adataihoz, az internetbanki belépési adataikhoz (ha a sértett nem rendelkezik ilyennel, akkor köttetnek vele), az internetbanki aktív tranzakciók hitelesítő kódjaihoz, rendelkezést szerezni a számlájuk és pénzük felett.

Ne dőljenek be!

Kezeljék fenntartással az ismeretlen telefonhívásokat!

Előfordulhat, hogy a bank valóban olyan pénzmozgást észlel az ügyfél bankszámláján, ami gyanúra adhat okot. Ilyen esetben felveszik az ügyféllel a kapcsolatot, és csak az adott tranzakcióra vonatkozóan kérnek megerősítést, hogy az teljesülhet-e, és ekkor is történik ügyfél-azonosítás. A bank telefonon soha nem ad utasítást semmilyen átutalásra az ügyfélnek.

 

 

<< Vissza az előző oldalra