Szintet lépett a rendőrségi e-ügyintézés

Létrehozás dátuma:
Feltöltő szerv:
ORFK Kommunikációs Szolgálat

Új szolgáltatásokkal bővült és egyben egyszerűsödött a rendőrségi ügyek online intézése. Az ugyintezes.police.hu honlapot az inNOVA projekt zárórendezvényén mutatták be, ahol számot adtak a rendőrségi informatikai háttérrendszer- és központi hardverfejlesztések megvalósulásáról is.

A rendőrség mindennapi működéséhez elengedhetetlen az ügyviteli, ügykezelési rendszerek magas szintű rendelkezésre állása, a szükséges hálózati és informatikai eszközök, számítási teljesítmény és tárolókapacitás biztosítása. Az infrastruktúra elektronikus feldolgozó képességének bővítésére, a rendészeti tevékenységekhez kapcsolódó hatósági ügyek továbbfejlesztésére indult el 2016. január elsején az inNOVA projekt, amelyet a Belügyminisztérium vezette konzorcium valósított meg, és 2019. június 30-án zárul.

 

Projekt címe és azonosítója: Rendészeti tevékenységekhez kapcsolódó hatósági ügyek továbbfejlesztése, a hozzá kapcsolódó elektronikus feldolgozó képesség bővítésével (InNOVA), KÖFOP-1.0.0–VEKOP-15-2016-00028

Kedvezményezett: Belügyminisztérium

Konzorciumi tagok: Országos Rendőr-főkapitányság, NISZ Nemzeti Infokommunikációs és Szolgáltató Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, IdomSoft Informatikai Zrt.

Támogatás összege: 5 148 000 000 Ft

Támogatás intenzitása: 100%

A projekt időtartama: 2016. január 1. – 2019. június 30.

 

Hardverfejlesztések

A belső ügykezelési folyamatok támogatására jelentős háttérrendszer- és központi hardverfejlesztések valósultak meg a projektben. A hardverbővítés nagy teljesítményű, georedundáns elhelyezésű, összesen 56 alkalmazás szerverből, 3 Petabyte tárolókapacitás-bővítésből, Oracle Exadata X6 adatbázisszerver-bővítésből, hálózati eszközök és 14 megyei Microsoft szerverközpont rendszerbe állításából áll. Szintén jelentős előrelépés, hogy 2880 Android alapú, korszerű okostelefon beszerzése, kiosztása történt meg a közterületi szolgálatot ellátó állomány részére.

Rendszerbe áll a valamennyi Robotzsaru ügyviteli rendszer adatbázisát magába foglaló új adattárház, a NETZSARU 2.0, valamint a big data adatokat feldolgozó Elemzés Támogatási Rendszer. Az éles üzemet biztosító eszközöket a Kormányzati Adatközpontban állították üzembe, a rendőrség és az ügyfelek igényeinek való megfelelést hosszú távon biztosítják.

 

Projektelemek a nyilvánosságnak

A rendőrség 2019. május 23-án elindította a digitális térképtárat, amelyből elérhetők a megújult bűnügyi és baleseti interaktív térképek is. A terkep.police.hu által kínált funkciókról és tartalmakról ide kattintva kaphatnak részletes tájékoztatást.

Az inNOVA projekt keretében végzett fejlesztések lehetővé tették a 2015. évben publikált RUTIN – Rendőrségi útinformációs rendszer okostelefonalkalmazás megújítását, amely során az útinformációkat szolgáltató szervek köre és a funkciók is bővülnek. A továbbfejlesztett applikáció elérhetővé tételéről a közeljövőben számol majd be a rendőrség.

A rendőrség az elektronikus képességeinek továbbfejlesztésével arra is törekszik, hogy a jövőben az ügyfelek jóval elégedettebben, a mai kor követelményei szerint, átláthatóbban tudják ügyeiket elintézni, pár perc ráfordítással kényelmesen, akár hétvégén, otthonról – erre szolgál az új ügyintézési portál.

 

Rendőrségi ügyintézési portál

A rendőrség az elektronikus ügyintézést korábban ÁNYK űrlapok benyújtásának támogatásával és e-Papír szolgáltatás segítségével biztosította. Az ugyintezes.police.hu webcímen publikált új portálon azonban már  bővülnek és egyben egyszerűsödnek is az elektronikus ügyintézési lehetőségek az új formátumú inNOVA űrlapok által. A szolgáltatásokat magánszemélyek és céges ügyfelek egyaránt igénybe vehetik, a fejlesztéseknek köszönhetően csökken a lehetőségeiket korlátozó bürokrácia, időt és utazási költséget spórolhatnak meg. Intézhetik meglévő hivatalos ügyeiket, illetve igény esetén új ügyet is indíthatnak. Önmaguk azonosítása minden esetben szükséges, ezt a meglévő Ügyfélkapus vagy Cégkapus belépési adataikkal tehetik meg. Új ügy indításakor két felület közül is választhatnak: a honlap fejlécéből kattintva egy letisztult, egyszerű felületen haladhatnak végig, míg a menürendszerből böngészve elérhetőek az űrlapokhoz tartozó részletes tájékoztató dokumentumok – például innen is. Folyamatban lévő beadványaikat könnyen nyomon követhetik, a státuszváltozásokról értesítéseket is kapnak. Az eljárások során felmerülő fizetési kötelezettségeiknek is eleget tehetnek a honlap felületén, bankkártyás fizetéssel, ezzel ügyeiket teljes egészében online intézhetik.

A projektvállalásnak megfelelően jelenleg a portálon 126 igazgatásrendészeti és közlekedésrendészeti eljárás intézhető, ehhez 113 inNOVA űrlap áll az ügyfelek rendelkezésére. Az új űrlapok felhasználóbarát formátumban jelennek meg, a népszerű operációs rendszerekkel és böngészőkkel használhatóak asztali számítógépről, tabletről és okostelefonról egyaránt. A rendőrségi ügyintézési portál természetesen rendelkezik vakok és gyengénlátók számára kialakított akadálymentesített nézettel is.

 

A sajtónyilvános projektzáró rendezvényen vetített prezentációk letölthetők a police.hu-n megjelentetett közlemény ’A cikkhez kapcsolódó dokumentumok’ fejezetéből.

 

A projektről bővebb információt a rendőrség honlapján olvashatnak:

http://www.police.hu/a-rendorsegrol/europai-tamogatasok/operativ-programok/innova-projekt

<< Vissza az előző oldalra