InNova projekt

Létrehozás dátuma:
Feltöltő szerv:

Rendészeti tevékenységekhez kapcsolódó hatósági ügyek továbbfejlesztése, a hozzá kapcsolódó elektronikus feldolgozó képesség bővítésével, KÖFOP-1.0.0–VEKOP-15-2016-00028

InNova projekt ismertetése

 

Projekt címe és azonosítója: Rendészeti tevékenységekhez kapcsolódó hatósági ügyek továbbfejlesztése, a hozzá kapcsolódó elektronikus feldolgozó képesség bővítésével (InNova), KÖFOP-1.0.0–VEKOP-15-2016-00028

Kedvezményezett: Belügyminisztérium

Konzorciumi tagok: Országos Rendőr-főkapitányság, NISZ Nemzeti Infokommunikációs és Szolgáltató Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, IdomSoft Informatikai Zrt.

Támogatás összege: 5 148 000 000 Ft

Támogatás intenzitása: 100%

 

A projekt a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program (KÖFOP) 1. prioritásán belül valósul meg, 2019. június 30-án zárul.

A projektben megvalósuló fejlesztések elsődleges célja az európai uniós elvárásoknak megfelelő színvonalú, online szolgáltatások nyújtásához szükséges naprakész, fejlett és hatékony informatikai háttér biztosítása, amelynek következtében az ügyfél az ügyintézésre szánt idő és költségek jelentős csökkenése mellett intézheti ügyeit. Az elektronizált közigazgatási hatósági eljárások segítségével gyorsabb, hatékonyabb és kényelmesebb ügyintézés válik lehetővé, erősítve ezáltal a rendőrség szolgáltatói jellegét.

 

Az InNova projekt főbb célkitűzései:

  • A rendőrség elektronikus képességeinek továbbfejlesztésével az állampolgárok, ügyfelek elégedettségének növelése, és átláthatóbb ügymenetkezelés megvalósítása a hatósági eljárások során.
  • Az elektronikus fizetés továbbfejlesztésével és az újabb fizetési lehetőségek bevezetésével az ügyintézés átfutási idejének csökkentése, az ügyfelek komfortérzetének növelése.
  • Gyorsabb, hatékonyabb és a kor követelményeinek megfelelő tájékoztatási felületek kialakítása a meghatározott területeken.
  • Hardver eszközök és licencek beszerzése a fejlesztés során elkészülő informatikai rendszerek működését biztosító infrastruktúra kialakítására a Kormányzati Adatközpontban.
  • A rendőrség közterületi szolgálatot ellátó személyi állományának felszerelése olyan okoseszközökkel, amelyek – többek között – alkalmasak a helyszínen kiszabott közigazgatási bírság megfizetésére.

 

Az ügyfélre adminisztratív terhet rovó közigazgatási hatósági eljárások – lehetőség szerint minél szélesebb körben – elektronikus útra történő terelésével csökken az ügyfelek lehetőségeit korlátozó bürokrácia, visszaszorul a sárga csekk használata, és előtérbe kerülnek az elektronikus fizetési megoldások. Az InNova projekt során tervezett fejlesztés többek között az alábbi hatósági eljárások 4-es szintű elektronizálását tervezi megvalósítani: a közbiztonságra veszélyes egyes eszközök és anyagok előállításával, forgalmazásával és felhasználásával kapcsolatos hatósági feladatok (fegyverengedélyügyek, pirotechnikával és robbanóanyagokkal, valamint atomenergiával kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek), továbbá a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység engedélyezése és felügyelete. A közlekedésrendészeti szakterületet érintően megtörténik majd a meglévő hatósági folyamatok elektronizálásának magasabb szintre emelése, amely a hivatalból és a kérelemre indult közigazgatási hatósági eljárások során is kiterjeszti az online ügyintézés lehetőségeit.

<< Vissza az előző oldalra