Biztonságos motorozás a Mátrában és a Bükkben is
A közút nem versenypálya!
A tavaszi, nyári és őszi időszakban jellemzően nagy a motoros forgalom megyénk közútjain.
Ez annak is köszönhető, hogy Heves megyében található a Mátra, illetve a Bükk hegység, amely igen közkedvelt a motoros társadalom körében. Ennek megfelelően nem csak megyénkből, hanem az ország más részeiről is érkeznek ide kétkerekezők.
Nem szabad elfelejteni, hogy a motor úgy működik, ahogyan a vezetője adja neki a gázt, az energiát. Amilyen a motor vezetője, olyan a motor működése, a motoros közlekedése. Ezt bizonyítja, hogy már az elmúlt hétvégén is történt személyi sérüléssel járó motoros baleset a 24-es főút mátrai szakaszán.
A motorosok által okozott balesetekről általánosságban elmondható, hogy jellemzően a sebesség hibás megválasztása, azaz a relatív gyorshajtás jelenti problémát, illetve az ehhez kapcsolódó vezetéstechnikai hiányosság.
A motorkerékpározásnak vannak írott és íratlan szabályai:
- Motorozás előtt mindig tájékozódni kell az időjárási és útviszonyokról!
- Csak kifogástalan műszaki állapotú, érvényes kötelező felelősségbiztosítással rendelkező motorkerékpárral lehet útnak indulni!
- Mindig be kell tartani a KRESZ vonatkozó szabályait!
- Az irányváltoztatást hátratekintés után jelezni kell!
- A sávok és az összefüggő gépjárműoszlopok közötti szlalomozás életveszélyes, hiszen az autónak „holttere” van! Nem elég, hogy a motoros lát, fontos, hogy őt is lássák!
Az úttest nem versenypálya! Aki mégis szeretné kipróbálni saját és motorkerékpárja határait, az válassza az erre kialakított, megfelelő bukótérrel rendelkező zárt pályákat.
A Mátra és a Bükk kanyargós útjain sajnos gyakori jelenség a kanyar levágása. Mivel nem látható be a kanyar, és nem számítható ki előre, hogy mi vár a vezetőre, ezért az ilyen felelőtlen vezetés gyakran balesethez vezet.
A szabálykövető motorosok és egyéb közlekedők biztonsága érdekében a rendőrség fokozottan és visszatérően végez ellenőrzéseket mind a 24-es számú főút mátrai, mind a 2505-ös számú út bükki szakaszán. Hangsúlyozzuk, hogy ez nem a motorosok ellen, hanem a motoros érdekében történik! Továbbra is indokoltnak tartjuk a Mátra bizonyos útszakaszain a sebességkorlátozást, mert a balesetek elsősorban kanyarokban történnek a helytelen sebesség megválasztása miatt. Ezt támasztják alá az elmúlt évek motoros baleseteivel kapcsolatban végzett elemző-értékelő tevékenység során tapasztaltak, mely szerint a balesetek során jellemző sebesség többségében 50 km/h és 70 km/h között volt.
Ezúton is kérünk minden motorost a szabálykövető, kellő körültekintéssel történő közlekedésre!
… hogy mindenki hazaérjen!