Nézzük át!
A megfelelő gumiabroncsok használatára hívják fel az autósok figyelmét a baranyai rendőrök.
A nyári gumik átszerelése akkor válik esedékessé, amikor a napi átlaghőmérséklet 7 Celsius fok fölé emelkedik, ezt ajánlják a gumigyártók is. Felszerelés előtt ellenőrizzük a gumiabroncs korát és állapotát. A helytelen tárolás, vagy bármilyen fizikai behatás miatt is érhette károsodás a gumiabroncsokat a téli időszakban, de lehet rajta olyan hiba is, amit a leszereléskor nem vettünk észre.
A járműveken csak olyan gumiabroncs használható, amelyen a futófelület mintázatának magassága a 0,75 métert meg nem haladó átmérőjű gumiabroncsok esetében a teljes felületen eléri az 1,6 mm-t, ennél nagyobb átmérőjű gumiabroncs esetében a 3 mm-t. Azt azonban tudni kell, hogy - bár a jogszabály minimumként 1,6 mm-t jelöl meg - a 3 mm alatti profilmélységű gumiabroncs vizes úton jelentősen veszít a tapadásából, mivel már nem képesek elvezetni esőben a gumi és az úttest között felgyülemlő vizet. Ennek hatására a fékút túlzottan megnő, és létrejöhet a vízen futás (aquaplaning) jelensége, amelynek következtében az autó elvesztheti kormányozhatóságát.
A mintázat magassága könnyen ellenőrizhető profilmélységmérővel, de a gumiabroncs futófelületén található kopásjelzők is megmutatják az abroncs állapotát.
A gumiabroncsok cseréjét érdemes elvégezni az első és hátsó tengelyek között is idényenként, vagy körülbelül 10 000 kilométerenként. Ezzel elkerülhető a futómű kopásából, beállításából eredő rendellenes kopás, és a gumik is közel egyszerre fognak elkopni.
„… hogy mindenki hazaérjen!”