Változnak az évszakok…cseréljük, vagy ne cseréljük le nyári gumira a télit?
Fogadják meg a Szolnoki Rendőrkapitányság baleset-megelőzési munkatársainak ajánlásait.
A napi átlag hőmérséklet a 7 fokot jóval meghaladja, viszont sokan az utolsó pillanatig hezitálnak, hogy lecseréljék-e téli gumikat az autóikon. Miért van szükség a gumicserére? A téli és a nyári abroncsok mintázata és anyagösszetétele is eltérő. Máshogy viselkednek télen egy mínusz 12 fokos jégkásás és máshogy egy plusz 70 fokra felmelegedett nyári aszfalton. A téli gumik meleg időben hamarabb elkophatnak és a nedves, vizes úton jobban csúszhatnak, mint a nyáriak. A csere előtt célszérű megvizsgálni a nyári gumik életkorát, melyet az abroncs oldalán lévő DOT szám mutat meg (gyártás hete, éve). 7-8 évnél idősebb gumikat le kell selejtezni! A gumik állapotának vizsgálata is létfontosságú. Ha a profilmélység már csak 2-3 mm, akkor megérett a cserére, különösen, ha repedések is láthatók a felületén. A gumiabroncsokban lévő levegőnyomás ellenőrzése is szükséges, és nem szabad elfeledkezni a pótkerék állapotának, valamint a benne lévő levegőnyomásnak a vizsgálatáról sem. A felszerelt gumiknak legalább tengelyenként meg kell egyeznie, de legideálisabb, ha négy egyforma gumi van az autón.
Hogyan tegyük el pihenőre a téli szettet?
- tisztítsuk meg a szennyeződésektől a leszerelt kerekeket/abroncsokat;
- a felnire szerelt abroncsokat egymásra rakva, vagy felfüggesztve, a leszerelteket állítva, időnként átforgatva száraz, hűvös, fénytől és fagytól védett helyen tároljuk;
- takarjuk le egy ponyvával;
- jelöljük meg, hogy hová voltak felszerelve az autón.