Visszatértek

Létrehozás dátuma:
Feltöltő szerv:
Komárom-Esztergom Vármegyei Rendőr-főkapitányság

A rendőrség és társszervei a halálos áldozatot is követelő buszbaleset helyszínén egyeztettek.

Rendőrök, közlekedésbiztonsági szakemberek egyeztettek a közlekedésbiztonság fokozásáról, a balesetek megelőzéséről 2014. november 11-én. Az együttműködők helyszínként azt a tatabányai vasúti átjárót választották, ahol 2014. október 20-án halálos közúti közlekedési baleset történt.

 

A résztvevők jobbító szándékkal érkeztek a forgalmas útszakaszhoz. Számba vették, melyek azok a közlekedésbiztonsági eszközök, melyekkel megelőzhetők lennének a tragédiák. Tekintettel arra, hogy az érintett vasúti átjáró kialakítása annyira speciális, hogy sorompó felszerelésére nincs lehetőség, a fényjelzés fokozásával és figyelemfelhívó jelzőtáblákkal lehet további segítséget nyújtani a járművezetőket. A rendőrség addig is arra kéri a járművezetőket, hogy a vasúti fényjelző berendezés tilos jelzését minden esetben tartsák be, piros jelzésnél ne hajtsanak át a vasúti kereszteződésen még akkor sem, ha a vasúti pályaszakaszt megközelítve nem látják vonat érkezését.

 

Amennyiben a piros jelzés valamilyen tartós hiba miatt 6-10 percnél tovább tart, a jelzőkészülék általában önműködően sötétre kapcsolódik. Ha a fénysorompó jelzők sötétek, azaz egyik lámpa sem villog, akkor a sorompó berendezés nem működik, és a vonatkozó KRESZ előírások szerint kell eljárni. A fehér helyett sötét fénysorompó jelző a közúton közlekedőket fokozott figyelemre kényszeríti. Amikor a biztosítóberendezés állomási visszajelentő, ellenőrző felületén sorompóhibát észlelnek, akkor a mozdonyvezetőket is azonnal értesítik a meghibásodásról, így a vonatok a balesetek elkerülése érdekében csökkentett sebességgel közelítik meg az adott átjárót.

<< Vissza az előző oldalra