„Látni és látszani” Komárom-Esztergom megyében - Videóval

Létrehozás dátuma:
Feltöltő szerv:
Komárom-Esztergom Vármegyei Rendőr-főkapitányság

Esőben csúszósabbá válnak az utak, a korai sötétedés miatt a láthatóságra kiemelt figyelmet kell fordítani.

A Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság is csatlakozott az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Baleset-megelőzési Bizottság által 2013. október 1-től december 15-ig meghirdetett „Látni és Látszani” elnevezésű kampányhoz. A program célja közlekedésbiztonság javítása azáltal, hogy felhívja a közlekedők figyelemét a járművekre vonatkozó világítási szabályok fontosságára. A rendőrség felhívására Komárom-Esztergom megyében több gépjárműszerviz és optikai szaküzlet csatlakozott, ahol a járművezetők térítésmentesen vizsgáltathatják meg járművük és önmaguk „szemét”. Az autósok a www.latnieslatszani.hu internetes oldalon felsorolt és a kampányban regisztrált szervizektől igazolólapot kapnak az állapotfelmérés végrehajtásáról, melyet egy matrica felragasztásával láthatóvá is tudnak tenni a 2013. december 7-én fokozott ellenőrzést tartó rendőrök számára.

 

A tél közeledtével kiemelten fontos a látás és a láthatóság kérdése, ugyanis jelentősen romlanak a látási viszonyok, korán sötétedik, és hosszabb ideig kell használni a gépjármű világítóberendezéseit. Tudatos felkészüléssel igazodni kell a változásokhoz a közúti közlekedés biztonsága érdekében. Elindulás előtt ellenőrizni kell a jármű világító jelzőberendezéseit. A kötelezően előírt fényforrásokat mindig, a plusz biztonságot jelentőket pedig az időjárási és látási viszonyok függvényében célszerű használni.

 

Ősszel párásabbá váló levegő, a gyakoribb csapadék korlátozza a járművezetők látását. A sebesség megválasztásánál és a követési távolság tartásakor számolni kell a csúszóssá vált burkolat veszélyeivel is. A száraz útburkolathoz képest, nedves felületen megnőhet a fékút. A csökkenő tapadás miatt pedig, változatlan sebesség mellett, nő a megcsúszás, a kisodródás veszélye. Esőben, vizes útburkolaton célszerű az előttünk haladó jármű nyomvonalán haladni olyan távolságban, melynél már nem zavaró a másik gépkocsi légörvénye által keltett vízpermet. Számolni kell a nyomvályúkban, kátyúkban összegyűlt csapadék eltérítő hatásával, a vízen siklás veszélyével is. Nagyobb esőben csökkenteni kell a jármű sebességét, mert a gumiabroncsok vízkiszorító hatása nem végtelen. Ha már nem képesek kiszorítani a megfelelő mennyiségű vizet, megszűnik a tapadás az út és az abroncsok között.

<< Vissza az előző oldalra