Az Ön adatai, az Ön felelőssége
Pénze biztonságban van az illetéktelen hozzáféréstől mindaddig, amíg Ön a személyes és pénzügyi adatait nem teszi hozzáférhetővé illetékteleneknek vagy saját maga nem utalja át a csalóknak.
Legyen nagyon óvatos, ha bank nevében telefonál valaki!
- A beszélgetés elején kérdezze meg, hogy kit keres, és ha nem tudja a pontos nevét, akkor szakítsa meg a hívást!
- Semmilyen programot ne telepítsen, még a bank nevében telefonáló személy kérésére sem!
- Személyes vagy banki adatot, ideértve a bankkártya-adatokat is, ne osszon meg senkivel telefonon, e-mailben! Ha valóban a bank ügyintézője telefonál, ő ismeri a szükséges adatokat!
- Soha ne adja meg netbankja belépési vagy bankkártyája adatait telefonon, e-mailben vagy sms-ben! Ne telepítsen alkalmazást ismeretlen személy kérésére! Ne utaljon biztonsági okból más számlájára! Ezeket banki alkalmazott nem fogja kérni.
- Mindig ellenőrizze a böngésző címsorában, hogy valóban a bank oldalán van-e!
- Mindig ellenőrizze, hogy milyen műveletet (belépést, utalást) hagy jóvá az sms-ben kapott kódjával vagy a mobilbankjával!
- Továbbá mindig legyen körültekintő, ne beszéljen idegenek előtt személyes adatairól, pénzügyeiről, magánéletéről, mert ezeket olyan személyek is hallhatják, akik visszaélhetnek az így megszerzett információkkal!
Ha valamilyen gyanús dolgot tapasztal, hívja fel Ön a bankja ügyfélszolgálatát, így biztos lehet, hogy valóban velük beszél és nem a csalókkal!
Amennyiben mégis csalók áldozatává vált, tegyen feljelentést a rendőrségen!