„Kék tér” akkreditált bűnmegelőzési továbbképzés pedagógusoknak az új tanév kezdetén

Létrehozás dátuma:
Feltöltő szerv:
Csongrád-Csanád Vármegyei Rendőr-főkapitányság

A bűnmegelőzés egyre fontosabbá válik mindennapjainkban, hatékony alkalmazása speciális ismereteket igényel. Nagyon fontos, hogy a témával már az általános iskolában találkozzanak a gyermekek, akik a pedagógusokon keresztül sajátíthatják el a legfontosabb alapinformációkat.

A „Kék tér” a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság általános iskola alsó tagozatos diákjainak kifejlesztett komplex prevenciós oktatási modulja.  A program hatékony támogatja az alsó tagozat harmadik - negyedik osztályában tanító pedagógusokat olyan alapvető bűn-, és baleset-megelőzési ismeretek, módszerek átadásában, amelyekkel az életkori sajátosságoknak megfelelően, játékos és szórakoztató módon lehet felkészíteni a gyerekeket az áldozattá, elkövetővé válás elkerüléseinek lehetőségeire. A foglakozások témái: közlekedésbiztonság; káros szenvedélyek, veszélyes szerek; felelősségvállalás; konfliktus-erőszak-agresszió; a tévézés veszélyei; idegenek; vízbiztonság; vagyonvédelem; internethasználat; egyedül otthon. 
A Szegedi Tankerületi Központ által támogatott program a kísérleti évet követően a 2017/18-as tanévben 19 osztályban zárult sikeresen. A további, megyei kiterjesztésének érdekében a „Biztonság és bűnmegelőzés” elnevezésű, a BM és a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács által támogatott pályázat keretén belül kidolgozásra került a Kék térhez kapcsolódó 30 órás, 30 kreditet érő akkreditált pedagógus képzés, melynek első kurzusa az új tanév kezdésével összhangban lezajlott 13 pedagógus részvételével.
A továbbképzés célja volt, hogy az általános iskolában tanító pedagógusok megismerjék a Kék tér programot, és ennek segítségével a pedagógusok felkészüljenek a bűnmegelőzési foglalkozások, osztályfőnöki órák megtartására. A résztvevők megismerkedtek a bűnmegelőzési alapfogalmakkal, jogi és kriminológiai alapismereteket kaptak, kompetenciák és attitűdök fejlesztéséhez szükséges új és hatékony módszerekkel találkozhattak. Hangsúlyt kapott az Alfa és Z-generációs gyermekek szocializációjából eredő különbségek megértése, a társas támogatás képességének, a tolerancia, a másság elfogadásának és megerősítésének fejlesztése, a módszerek elsajátítása.

<< Vissza az előző oldalra