Legyünk tudatos online vásárlók és eladók!
A pandémia kezdete óta sok cégnek kellett áttérni az online működésre, hogy folytathassa tevékenységét. Azzal, hogy az emberek egyre többet használják az online szolgáltatásokat és egyre többször webshopokban vásárolnak, nagyot nőtt a kiberbűnözők mozgástere.
Az év végi ünnepek közeledtével az online vásárlások száma pedig még inkább megsokszorozódik majd. Annak ellenére, hogy olyan új technológiák teszik az online vásárlást biztonságosabbá, mint a "Biztonságos ügyfél hitelesítés" vagy a "Két-faktoros autentikáció", a kiberbűnözők még mindig találnak módot arra, hogy az online vásárlók pénzét megszerezzék.
2. Ellenőrizzük a véleményeket és értékeléseket a kereskedőről, termékről!
3. Gondoljuk át kétszer, mielőtt fizetünk!
4. Használjunk bankkártyát!
5. Ellenőrizzük, hogy a vásárlás nem jár-e ismétlődő díjfizetéssel!
6. Ne küldjünk pénzt ismeretlen személynek!
7. Ne küldjük el a bankkártya-adatainkat e-mailben vagy lefotózva!
8. Ha nem vásárolunk, ne adjuk meg a kártyaadatainkat!
9. Ellenőrizzük a weboldal fizetési biztonságát!
10. Győződjünk meg az adatátvitel biztonságáról!
11. Mentsük el az összes, online vásárláshoz kapcsolódó dokumentumot!
Ha pedig kereskedők vagyunk:
1. Figyeljünk arra, hogy minden alkalmazottunk ismerje az online csalással kapcsolatos problémákat!
2. Legyünk naprakészek a fizetési csalások típusaival kapcsolatban és legyenek eszközeink megelőzni ezeket (A bankunk tájékoztatni tud a fizetési csalási módszerekről.)!
3. Ismerjük meg a vásárlóinkat, annak érdekében, hogy megbizonyosodhassunk róla, hogy a fizetés valóban megtörténik és a bankszámla-jogosulttól származik!