Ne dőljön be a telefonos csalóknak!

Létrehozás dátuma:
Feltöltő szerv:
Tolna Vármegyei Rendőr-főkapitányság

A szolgáltatóknál nincs olyan nyereményjáték, amelynek során telefonszámokat sorsolnak ki és a nyereményt befizetések, vagy utalások ellenében fizetik ki.

Egy kaposszekcsői férfi tett feljelentést a rendőrségen, mert 2017. szeptember 25-én 9 órakor felhívta egy férfi, aki önmagát a Magyar Telekom szolgáltató munkatársának adta ki. A hívó elmondta, hogy a telefonszámot kihúzták egy nyereménysorsoláson, ezért a tulajdonosa nyert 150000 forintot, amelyet egy banki automatánál végrehajtott tranzakció során kaphat meg. A tévedésbe ejtett sértett követte a hívó utasításait és egy automatánál különböző telefonszámokra feltöltött összesen 150000 forintot. Amikor később rájött, hogy csalás áldozatává vált, feljelentést tett. Az ügyben a Dombóvári Rendőrkapitányság nyomoz.

A rendőrség arra kér mindenkit, hogy fogadják meg az alábbi bűnmegelőzési tanácsokat:

Egyik szolgáltatónál sincs olyan nyereményakció, amelynek során telefonszámokat sorsolnak ki, majd a kisorsolt személy a nyereményét készpénz befizetése, vagy telefonos feltöltés ellenében kaphatja meg. A szolgáltatók a promóciós tevékenységükről az internetes weboldalaikon részletesen tájékoztatják az ügyfeleket.

Ha olyan hívást kapnak, amelynek során a hívó önmagát egy szolgáltató munkatársának adja ki, majd közli, hogy a hívott egy nyereménysorsoláson pénzt nyert, akkor a telefonáló nagy valószínűséggel csaló, és szándéka a hívott tévedésbe ejtése, valamint pénzének megszerzése. Az ilyen elkövetők stílusa általában megnyerő, meggyőzően érvelnek, valamint stílusuk is hasonlít a szolgáltatók diszpécsereinek hanghordozásához.

Kérjük, hogy minden esetben gondolják át, hogy mit tesznek! Ne dőljenek be a csalóknak, és ne kövessék az utasításokat! Ne töltsenek fel összegeket a megadott telefonszámokra, ne fizessenek a hívónak! Ne adják meg saját bankszámlájuk, bankkártyájuk azonosítóit! Hívják fel a szolgáltató központi számát és kérjenek bővebb tájékoztatást. A szolgáltatók munkatársai mindig lehetőséget biztosítanak a kapcsolatfelvételre és megadják az elérhetőségüket, amelyet a központi ügyfélszolgálaton keresztül ellenőrizhetnek.

Amennyiben gyanús hívást fogadnak, jegyezzék fel a hívás időpontját, esetleg a hívó telefonszámát, majd azonnal tegyenek bejelentést a rendőrség 112-es telefonszámán. Kérjük, hogy a felhívásunkról tegyenek említést hozzátartozóiknak, ismerőseiknek!

<< Vissza az előző oldalra