Nem a banktól hívják!
Ne dőljenek be a hívásoknak! Fogadják meg a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Rendőr-főkapitányság tanácsait!
Az utóbbi időben többször felhívtuk a figyelmet arra, hogy a csalók telefonon próbálják becserkészni az áldozatukat.
A telefonvonal végén banki alkalmazottként mutatkoznak be és a beszélgetés közben kicsalják a jóhiszemű áldozat bankkártyájának adatait, sőt, a beszélgetés közben a mobiltelefonra érkező jóváhagyó kódot is! Jász-Nagykun-Szolnok megyében legutóbb szolnoki és újszászi lakosok estek áldozatul.
A sértettek arról számoltak be, hogy napközben kaptak egy telefonhívást, amelyben a vonal túlsó végén lévő személy banki alkalmazottként mutatkozott be. A hívó azt állította, hogy a sértett számláján megkezdett utalást lát és egy titkosítást szeretne kezdeményezni, amelyhez szüksége van a bankkártya számára és a hátoldalon lévő biztonsági kódra is.
Ne dőljön be a csalóknak! Kérjük, fogadja meg az alábbi tanácsokat:
- Ne adja ki telefonon keresztül a bankkártyája adatait! (bankkártya száma, lejárati idő, CVC kód). A bankok nem kérnek ügyfeleiktől sem telefonon, sem e-mail útján érzékeny banki azonosító adatokat és jelszavakat!
- Legyen gyanús, ha azt állítják, hogy megkezdett utalásai vannak, amelyeket előbb jóvá kellene hagyni, csak utána tudják letiltani!
- Ne hagyjon jóvá semmilyen tranzakciót, amelyet nem Ön indított!
- Ha SMS formájában kap megerősítő kódot, azt véletlenül se adja ki a vonalban lévő ismeretlennek!
- Ha úgy tűnik, hogy a bankjától telefonhívást kap, mindenképp ellenőrizze le a telefonszámot! Bontsa a vonalat és inkább hívja vissza Ön a bankját!
Amennyiben hasonló hívást kap, illetve ha efféle hívás során adatait átadta, haladéktalanul jelezze az esetet az érintett pénzintézetnek! Ha kára keletkezett, tegyen bejelentést a 112-es segélyhívón számon, vagy személyesen a rendőrségen!