Nem mindenki az, akinek kiadja magát!

Létrehozás dátuma:
Feltöltő szerv:
Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság

Az áldozattá válás elkerülése érdekében fogadják meg a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság alábbi tanácsait!

A csalók folyamatosan keresik a módját annak, hogy pénzt kereshessenek áldozataik megkárosításával. Előfordul, hogy bank vagy pénzintézet alkalmazottjaként mutatkoznak be telefonon. Ebben az esetben a telefonhívás a banki ügyfélszolgálati hívószámhoz nagyon hasonló számról érkezik. Az elkövető illedelmesen bemutatkozik, majd valódi banki ügyintézőnek kiadva magát áldozata bizalmába férkőzve arról tájékoztatja a sértettet, hogy  „ gyanús ” pénzügyi műveletek történtek annak bankszámláján. A csaló a beszélgetés során egy olyan alkalmazás telepítésére kéri áldozatát, melynek letöltésével és az SMS-ben kapott azonosító megadásával az elkövető teljes egészében hozzáfér a sértett mobiltelefonjához. A hívás során a csaló azt kéri, hogy áldozata lépjen be az internetbankjába, ezzel lehetővé válik számára, hogy hozzáférhető legyen részére áldozata teljes banki profilja.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a bankok nem kérnek ügyfeleiktől sem telefonon, sem e-mail útján bizalmas banki azonosító adatokat és jelszavakat!

Ne adják meg ismeretleneknek se banki, se személyes adataikat!

 

Mit tegyünk, hogy elkerüljük az áldozattá válást?

 

 - Kezeljük óvatosan a kéretlen telefonhívásokat!

- Jegyezzük fel a hívó telefonszámát, és mondjuk meg neki, hogy visszahívjuk!

- Annak az ellenőrzésére, hogy az illető valóban az, akinek mondja magát, keressük meg a szervezet telefonszámát (a weboldalukon vagy online kereséssel), és keressük meg őket közvetlenül!

- Az ellenőrzéshez ne használjuk a hívó által megadott telefonszámot! (a szám hamis lehet, vagy kifejezetten a csaláshoz is létrehozhatták).

- A csalók az interneten könnyen megszerezhetik az alapvető információkat rólunk vagy a vállalatunkról (például a közösségimédia-profilok felhasználásával). Nem bízhatunk meg a hívóban csak azért, mert ismeri ezeket az adatokat.

- Soha ne adjuk meg a betéti vagy hitelkártyánk PIN-kódját, vagy az online banki jelszavakat!

 

Amennyiben hasonló hívást kap, illetve ha efféle hívás során adatait átadta, haladéktalanul jelezze az esetet az érintett pénzintézetnek, ha kára keletkezett, tegyen bejelentést a 112-es hívószámon, vagy személyesen a rendőrségen!

 

<< Vissza az előző oldalra