Újév, régi módszerek
Ismét telefonos csalók próbálnak gyanútlan emberek bankszámláihoz hozzájutni Zala megyében.
Az elmúlt időszakban újabb csalási kísérletek ügyében indítottak nyomozást a rendőrök Zala megyében.
2022. január 7-én egy 63 éves zalaegerszegi férfi tett feljelentést, miszerint telefonon hívta egy banki ügyintézőként bemutatkozó személy, aki szokatlan tranzakcióra figyelmeztette, ezért biztonsági okokból a számlájához tartozó azonosító adatait kérte, majd arra is rávette, hogy hagyjon jóvá egy utalást a mobiltelefonos banki alkalmazáson keresztül.
Egy január 8-i eset során pedig egy 76 éves zalaegerszegi nő kapott telefonhívást és mobiltelefon szolgáltatója nevében egy állítólagos nyereményről értesítették, mely átvételének feltétele az, hogy netbankján keresztül hajtson végre különböző tranzakciókat.
Mit tegyünk, hogy ne váljunk hasonló csalások áldozatává?
- Minden esetben kezeljük fenntartással az ismeretlen telefonhívásokat!
- Soha ne adja ki ismeretleneknek, főként ne telefonon, interneten a bankkártyája adatait, netbankja belépési adatait! A bankok az ügyintézés során soha nem kérik az ügyféltől ezeket az információkat, mivel az ügyfél-azonosítás során a valódi banki dolgozó ezen adatokat látja!
- Ismeretlen eredetű programot soha ne telepítsen fel vagy töltsön le a számítógépére, illetve a telefonjára, bárki is javasolja azt Önnek! Ilyet a bankok soha nem kérnek az ügyfelektől és még arra sem kötelezik őket, hogy a netbankot használják.
- Előfordulhat, hogy a bank valóban olyan pénzmozgást észlel az ügyfél bankszámláján, ami gyanúra adhat okot. Ilyen esetben felveszik az ügyféllel a kapcsolatot, és csak az adott tranzakcióra vonatkozóan kérnek megerősítést, hogy az teljesülhet-e, és ekkor is történik ügyfél-azonosítás. A bank telefonon soha nem ad utasítást semmilyen átutalásra az ügyfélnek.