Kecskeméten folytatódott a „Házhoz megyünk!”
A megyei főkapitányság munkatársai a megyeszékhelyi piacon beszélgettek a bűnmegelőzés fontosságáról.
Az Országos Rendőr-főkapitányság az állampolgárok vagyonbiztonságának növelése érdekében 2015-ben tájékoztató kampányt indított „Házhoz megyünk!” címmel, amely hiteles forrásból, szakelőadók általi információk közreadásával támogatja a lakosságot a vagyonvédelemhez szükséges megfelelő döntések meghozatalában. 2018 óta a program általános prevenciós témákkal egészült ki: áldozatvédelem, családon belüli erőszak, a rendőrség iskolai bűnmegelőzési programjai, internetbiztonság, valamint drogprevenció.
A Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság idén is minden településre igyekszik eljuttatni a lakosság összes korosztályának érdeklődésére számot tartó, komplex prevenciós programot.
Ennek a törekvésnek az első állomásaként 2020. június 18-án délelőtt Kecskeméten, a Budai utcai piac szabadtéri területén állítottak fel információs pontot a megyei főkapitányság bűnmegelőzési osztályának szakelőadói: Váróczi Bakos Rita címzetes r. őrnagy és Tanács László r. főhadnagy.
A rendőrök prevenciós javaslatokkal segítették az érdeklődőket: bűnmegelőzési, vagyonvédelmi kérdésekben adtak tanácsot, illetve az áldozattá válás megelőzésének lehetőségeiről beszélgettek.
Az idősek figyelmébe ajánljuk:
- Ne higgyen a kétes nyereményekkel kecsegtető ajánlatoknak!
- Idegent soha nem engedjen be a lakásba anélkül, hogy jövetele céljáról, személyazonossága valódiságáról ne győződne meg!
- A lakásajtót, a kaput akkor is tartsa zárva, amikor otthon tartózkodik!
- A lakás bejárati ajtajára – saját maga és értékei védelme érdekében – szereltessen biztonsági láncot!
- A közüzemi szolgáltatók – vízművek, áram- és egyéb szolgáltatók – az alkalmazottaik érkezése előtt értesítik a fogyasztókat. A karbantartást, ellenőrzést végzők fényképes igazolvánnyal rendelkeznek, formaruhát viselnek. Ha kétségei vannak, hogy valóban az adott szolgáltató alkalmazottai érkeztek-e Önhöz, beengedésüket megelőzően hívja fel telefonon a cég ügyfélszolgálatát!
- Idegenekkel szemben – a kért segítség teljesítését megelőzően – legyenek óvatosak, fontolják meg az esetleges segítségnyújtás módját!