Hideg zuhanyként érte a hír

Létrehozás dátuma:
Feltöltő szerv:
Tolna Vármegyei Rendőr-főkapitányság

Csalók egy szekszárdi asszonyt csaptak be, előbb rendőrnek, majd bankbiztonsági szakembernek adták ki magukat, és közel 24 millió forintot vettek le a számlájáról.

A napokban tett feljelentést a Szekszárdi Rendőrkapitányságon egy helyi nő, mivel megtudta a pénzintézeténél, hogy a számlaegyenlege nulla, a korábban ott elhelyezett 23 950 500 forintja nincs már meg.

A pórul járt asszony feljelentést tett ismeretlen tettes ellen. Mint elmondta, november végén, december elején mobilról hívta egy nő, aki a Budapesti Rendőr-főkapitányság alkalmazottjaként mutatkozott be. Megkérdezte, hogy adott-e megbízást egy „tűzifásnak”, mert gyanús tranzakciót észleltek a számláján. Mivel nemmel válaszolt, a következő hívás már egy „bankbiztonsági szakembertől” érkezett. Ő arra hivatkozott, hogy feltehetően belső ember szivárogtatta ki az adatait, így a pénze nincs biztonságban. Több pénzintézetnél is lekötött összegeket, de csak az egyiknél volt mobilbankja is. Az ügyintéző felajánlotta, hogy segít egy távoli elérést biztosító alkalmazást telepíteni, hogy a lekötéseit biztonságba helyezhesse. Mikor a laptopján elindult a telepítés, az ismeretlen megkérte, menjen át egy másik szobába, mert egy falnak lennie kell közöttük, hogy a telepítés sikerüljön. A folyamatos kapcsolattartás során – félve pénze elvesztésétől – a sértett elmondta, hogy még másik két helyen is van számlája és valutája. A telefonáló tanácsára felszabadította a lekötéseket, a valutát átváltotta forintra, és befizette a biztonságosnak vélt számlára. Egy héttel később laptopról próbált bejelentkezni a netbankba, de az új kódokkal nem sikerült. Ezután ment be a pénzintézethez érdeklődni, ahol közölték vele, hogy a számláján egyetlen forint sem maradt.

Ismét felhívjuk a figyelmet, hogy legyenek óvatosak és egészségesen gyanakvók, ne váljanak hasonló csalások áldozatává!

– Ha idegenek telefonon keresik egy bank nevében, ne adják ki személyes adataikat, számlaszámaikat!

– Kérjenek keresztazonosítást! Ha a magát ügyintézőnek mondó személy ezt sérelmezi, az legyen mindig gyanús!

– Munkaidőben személyesen keressék fel a számlavezető pénzintézetüket, vagy telefonon, e-mailben érdeklődjenek a korábban használt elérhetőségeken!

– Soha ne a gyanússá vált telefonszámokon kezdeményezzenek visszahívást!

– Ha valaki egy idegen nevére, számlaszámára akar utaltatni, az csalás lehet!

– Miért is kellene titkolózni a valódi banki ügyintéző előtt, ha a számlánkat ért állítólagos támadás miatt kívánunk utalni?

A rendőrség a Mátrix Projekt keretében továbbra is kiemelt figyelmet fordít az online térben elkövetett csalások megelőzésére és felderítésére. A témával kapcsolatban a www.kiberpajzs.hu oldalon szerezhetnek további hasznos és aktuális információkat.

 

<< Vissza az előző oldalra