A Közigazgatási Hatósági Szolgálat továbbra is írásban kommunikál

Létrehozás dátuma:
Feltöltő szerv:
Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság

A Vas Megyei Rendőr-főkapitányság ismét felhívja az állampolgárok figyelmét az áldozattá válás elkerülésére.

A Vas Megyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálatához 2019. április 1. és 2019. április 4. között négy esetben érkezett állampolgári jelzés azért, mert az érintettek fenntartásokkal kezelték az ismeretlen személyek telefonhívásait. A telefonhívások mindannyiszor egy, a hívott fél által esetlegesen elkövetett közlekedési szabályszegésből eredő és be nem fizetett bírság megfizetésére irányultak.

Az áldozattá válás elkerülése érdekében a Főkapitányság felhívja az állampolgárok figyelmét, hogy az objektív felelősség hatálya alá tartozó közigazgatási hatósági eljárásokban – a meg nem fizetett közigazgatási bírságok végrehajtása során is – a Közigazgatási Hatósági Szolgálat kizárólag írásban kommunikál az érintettekkel.

Amennyiben bárki olyan telefonhívást kap, amelyben ismeretlenek a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálata munkatársának kiadva magukat arra szólítják fel, hogy egy meghatározott összeget haladéktalanul fizessen be a hívó fél által megadott számlaszámra, mert valamilyen közlekedési szabályszegést követett el és nemfizetés esetén a gépjárművet lefoglalják, ne utalja el a kért összeget!

A hatósági eljárások során a bírság kiszabásáról a hatóság kizárólag írásbeli határozatban rendelkezik. Amennyiben ez az összeg a rendelkezésre álló határidőn belül nem kerül befizetésre, a végrehajtási eljárást – mind természetes, mind jogi személyekkel szemben – a Rendőrség megkeresése alapján az ügyfél lakóhelye, székhelye szerint illetékes adóhatóság folytatja le.

A Főkapitányság kéri, hogy akiktől ismeretlen személyek a Közigazgatási Hatósági Szolgálat munkatársainak kiadva magukat hasonló módszerrel kíséreltek meg bizonyos összeget kicsalni, hívják a 06/94/521-090-es telefonszámot, vagy névtelenségük megőrzése mellett tegyenek bejelentést a „Telefontanú” ingyenesen hívható, 06/80/555-111-es zöld számán, vagy a 107-es, illetve a 112-es központi segélyhívó telefonszámok valamelyikén!

<< Vissza az előző oldalra