Csaló a vonal végén
A károsultnak gyanús volt a hívás, de a telefonáló meggyőzte. A veszteség 4,9 millió forint.
Egy Győr-Moson-Sopron vármegyében élő férfit a napokban hívott fel egy magát banki alkalmazottnak kiadó személy, és közölte, hogy a folyószámláján lévő pénzt biztonsági okból utalja át a másik pénzintézetnél vezetett számlájára. Amikor a hívott fél az instrukciókat követve ennek eleget tett, a telefonáló – egy távoli elérhetőséget biztosító programmal – megszerezte a személyes és banki azonosításhoz szükséges adatait, és 4,9 millió forintot emelt le a sértett bankszámlájáról.
Az ügyben a Soproni Rendőrkapitányság – a Mátrix Projekt keretében – információs rendszer felhasználásával elkövetett csalás bűntett gyanúja miatt indított eljárást.
Az áldozattá válás elkerülése érdekében kérjük, fogadják meg tanácsainkat!
- Minden esetben kérjenek egy kis időt, és azonnal ellenőrizzék a hívás valóságtartalmát! Lehetőleg ne döntsenek egyedül!
- A banki ügyintézők nem utasítanak telefonbeszélgetés közben utalásra!
- Soha ne adják ki telefonon az internetbanki azonosítókat, a fizetéshez szükséges bankkártya adatokat, ugyanis a csalók a bankkártya-azonosító, az érvényességi idő és a háromjegyű CVC-kód segítségével azonnal hozzáférhetnek a pénzükhöz.
- Más kérésére semmilyen alkalmazást, programot ne telepítsenek a számítógépre vagy a mobiltelefonra, még akkor sem, ha azt a bank vagy szolgáltató nevében kérik!
- Kérjenek értesítést – lehetőleg személyesen – a banktól a számlát vagy kártyát érintő műveletekről, pénzmozgásokról, továbbá állítsanak be limitet, regionális és online korlátozást!
- Bűncselekmény gyanúja esetén azonnal jelentsék be a rendőrségnek!
Az online térben elkövetett csalások megelőzéséről további hasznos információkat, aktualitásokat, tanácsokat a KiberPajzs oldalán talál.