Csaló hívások
Negyven percig áltatta a sértettet, végül leemelte számlájáról a pénzt az álbankár.
A Kunszentmártoni Rendőrkapitányság folytat nyomozást csalás bűntettének gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen, aki banki ügyintézőnek adva ki magát több mint 3 500 000 forinttal károsított meg egy gyanútlan férfit. A sértett a kihallgatásán elmondta, hogy július 9-én telefonon kereste egy magát OTP-s ügyintézőnek kiadó férfi, aki tájékoztatta, hogy gyanús tranzakciót észleltek a számláján, de az átutalást megakadályozták. A telefonáló azt állította, hogy a tranzakciót végrehajtó személy kilétét meg lehet állapítani, ehhez csupán az szükséges, hogy telepítsen egy távoli hozzáférést biztosító programot a gépére. Ennek a sértett eleget is tett, majd az „ügyintéző” egy próbautalás ürügyén átutalta a számláján lévő, több mint 3,5 millió forintot egy másik banknál vezetett számlára. Az sms-ben érkező kódot kérésének megfelelően a sértett írta be a netbankban a saját számítógépén. Miután az utalás sikeres volt, a hívó bontotta a vonalat, azóta a telefonszám nem kapcsolható. A feljelentő vallomásában elmondta, hogy azért nem kételkedett az ügyintézőben, mivel végig udvarias, megnyerő és nagyon segítőkész volt.
Mit tegyen, hogy ne váljon ilyen csalás áldozatává?
- Soha ne adjon meg további bankszámlaadatokat, felhasználóifiók-azonosítókat, jelszavakat ímélben, sms-ben vagy telefonon érkező kérésre!
- Soha ne töltsön le ismeretlen programot vagy applikációt számítógépére, mobiltelefonjára, főleg ne egy linkre kattintva!
- Telefonon hívja egy banki ügyintéző? Azonnal kapcsoljon be a védekező ösztöne, és gyanakodjon! Ha programtelepítést vagy személyes/banki adatokat kér, azonnal bontsa a vonalat!
Az online térben elkövetett csalások megelőzésével kapcsolatban további hasznos információkat, aktualitásokat, tanácsokat a KiberPajzs oldalán talál.