Még a kódot is elárulta
A sértettet egy magát banki ügyintézőnek kiadó férfi hívta fel.
Egy 63 éves, Sümeg környéki nőt a napokban egy magát banki ügyintézőnek kiadó férfi hívta fel, és arról tájékoztatta, hogy bankszámláján nagy értékű gyanús tranzakciókat észleltek. Miután a sértett közölte, hogy ezeket nem ő kezdeményezte, a „segítőkész” ügyintéző elkérte bankkártyájának adatait, hogy így azonosítsa az ügyfelet. Miután a sértett ezeket az adatokat megadta, egy jóváhagyó kód érkezett SMS-ben a bankjától, amit szintén közölt a hívóval. Ezt követően észrevette, hogy 1590 euró értékben illetéktelen vásárlást hajtottak végre a számlájáról.
Kérjük, soha ne adja meg bankkártya- vagy online banki adatait, és ne küldjön másolatot okmányairól! A banknak elég a név, születési hely és idő, esetleg lakcím. Az azonosításhoz nem kell sem a bankszámla-, sem pedig a bankkártyaszám megadása.
Amennyiben rosszat sejt, kérdezzen rá az „ügyintézőnél” egy korábbi tranzakcióra, hiszen ha tényleg a bank munkatársával beszél, akkor látnia kell az adatsorban és tudnia kell rá válaszolni!
A legkisebb kétség esetén is szakítsa meg a hívást, és a bankkártyája hátoldalán található hivatalos telefonszám felhívásával ellenőrizze a tájékoztatás valóságtartalmát! Ezen a számon – ha szükséges – a számlájához és bankkártyájához kapcsolódó tranzakciókat is azonnal letilthatja.
Az online térben elkövetett csalások megelőzésével kapcsolatban további hasznos információkat, aktualitásokat, tanácsokat a KiberPajzs oldalán talál.