Mintegy 34 milliós kár
Egy győri cég képviselőjét tévesztették meg a csalók, akik az online térben követték el bűncselekményüket.
Banki ügyintézőnek adta ki magát az a csaló, aki 2024. április 4-én hívta fel a későbbi sértettet, hogy gyanús utalásokat észlel a cége bankszámláján. A telefonáló rendkívül udvarias és segítőkész volt, így a számlatulajdonosban nem is merült fel, hogy csalók prédájává válhat. A „banki ügyintéző” kérte, hogy az illetéktelen hozzáférések megakadályozása érdekében a férfi telepítse mobiltelefonjára az Anydesk alkalmazást, ezt követően egy jóváhagyó kódot fog kapni, és azt olvassa be.
A sértett a kéréseknek eleget tett, és még aznap, összesen 7 átutalást hajtott végre a számláról a bűncselekmény elkövetője.
Másnap a győri férfi észlelte, hogy a cég számlájáról közel 34 millió forint tűnt el, így a helyi bankfiókot kereste fel, ahol megtudta, hogy csalók áldozatává vált.
Az ügyben a rendőrség információs rendszer felhasználásával elkövetett csalás bűntette miatt büntetőeljárást indított, és az eset körülményeit a Mátrix Projekt keretében vizsgálja.
Kérjük, az áldozattá válás elkerülése érdekében fogadják meg a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság tanácsait:
- Személyes és pénzügyi adataink nagy értéket képviselnek. Ha ezekhez illetéktelenek hozzáférnek, komoly anyagi károkat is okozhatnak.
- A bűnözők megtévesztő telefonhívásokkal, e-mailekkel és közösségi oldalakon keresztül küldött üzenetekkel próbálnak meg hozzájutni a felhasználók adataihoz.
- Bankszámla- és kártyaadataikat semmilyen körülmények között ne adják ki idegeneknek!
- Belépési jelszavaikat és a kártya hátoldalán található CVC-kódot a hivatalos ügyintézés során nem kérik, ugyanakkor ennek ismeretében illetéktelenek online tranzakciókat tudnak végrehajtani a bankkártya fizikai jelenléte nélkül is.
- Soha ne adják meg banki adataikat egy idegen forrásból származó linkre kattintva!
Az online térben elkövetett csalások megelőzéséről további hasznos információkat, aktualitásokat, tanácsokat a KiberPajzs oldalán talál.