Mintegy 9 millió forintos csalás
Magát banki ügyintézőnek kiadó szélhámos károsított meg egy Győr-Moson-Sopron vármegyében tevékenykedő céget.
Egy győri kft. ügyvezetője tett feljelentést, miszerint csalás áldozatává vált. Elmondta, hogy május 29-én egy pénzintézet alkalmazottjaként hívta fel valaki azzal, hogy cége bankszámlájáról ismeretlenek nagy összegű utalást kezdeményeztek, és hogy a pénzét ne lopják el, egy AnyDesk programot kell telepítenie laptopjára. A vállalkozás képviselője egy munkatársa segítségét kérte, aki az utasításoknak eleget tett, majd a bankszámláról az elkövető mintegy 9 millió forintot emelt le.
Az ügyben a Győri Rendőrkapitányság – a Mátrix Projekt keretében – információs rendszer felhasználásával elkövetett, jelentős kárt okozó csalás bűntette miatt indított eljárást.
Az áldozattá válás elkerülése érdekében kérjük, fogadják meg tanácsainkat!
- Minden esetben kérjenek egy kis időt, és azonnal ellenőrizzék a hívás valóságtartalmát! Lehetőleg ne döntsenek egyedül!
- A banki ügyintézők nem utasítanak telefonbeszélgetés közben utalásra!
- Ismeretlen személy kérésére soha ne telepítsenek okostelefonra, laptopra AnyDesk vagy bármilyen, klónozást lehetővé tévő programot!
- Ne adják ki telefonon az internetbanki azonosítókat, a fizetéshez szükséges bankkártyaadatokat, ugyanis a csalók a bankkártya-azonosító, az érvényességi idő és a háromjegyű CVC-kód segítségével azonnal hozzáférhetnek a pénzükhöz.
- Más kérésére semmilyen alkalmazást, programot ne telepítsenek a számítógépre vagy a telefonra, még akkor sem, ha azt a bank vagy szolgáltató nevében kérik!
- Kérjenek értesítést – lehetőleg személyesen – a banktól a számlát vagy kártyát érintő műveletekről, pénzmozgásokról, továbbá állítsanak be limitet, regionális és online korlátozást!
- Bűncselekmény gyanúja esetén azonnal jelentsék be a rendőrségnek!
Az online térben elkövetett csalások megelőzéséről további hasznos információkat, aktualitásokat, tanácsokat a KiberPajzs oldalán talál.