Nem a bank hívta!
Pénzintézetektől érkezett telefonhívások során minden esetben győződjön meg arról, hogy a vonal másik végén valóban banki alkalmazottal beszéli-e meg a személyes ügyeit!
Augusztus második felében Győr-Moson-Sopron vármegye területén sajnálatos módon több olyan bűncselekmény is történt, amikor csalók magukat pénzintézeti ügyintézőnek kiadva úgynevezett legendával különböző banki és bankkártyaadatok megadására bírták rá kiszemelt áldozatukat. Miután ezeket megszerezték, több esetben nagyobb összeget is leemeltek a sértettek számláiról.
A rendőrség az információs rendszer felhasználásával elkövetett csalásokat a Mátrix Projekt keretében vizsgálja.
Az áldozattá válás elkerülése érdekében kérjük, fogadják meg a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság tanácsait!
- Minden esetben kérjenek egy kis időt, és azonnal ellenőrizzék a hívás valóságtartalmát! Lehetőleg ne döntsenek egyedül!
- A banki ügyintézők nem utasítanak telefonbeszélgetés közben utalásra!
- Ismeretlen személy kérésére soha ne telepítsenek okostelefonra vagy laptopra AnyDesk vagy bármilyen, klónozást lehetővé tévő programot!
- Ne adják ki telefonon az internetbanki azonosítókat, a fizetéshez szükséges bankkártyaadatokat, ugyanis a csalók az azonosító, az érvényességi idő és a háromjegyű CVC-kód segítségével azonnal hozzáférhetnek a pénzükhöz!
- Más kérésére semmilyen alkalmazást, programot ne telepítsenek a számítógépre vagy a mobiltelefonra, még akkor sem, ha azt bank vagy szolgáltató nevében kérik!
- Kérjenek értesítést – lehetőleg személyesen – a banktól a számlát vagy kártyát érintő műveletekről, pénzmozgásokról, továbbá állítsanak be limitet, regionális és online korlátozást!
- Bűncselekmény gyanúja esetén azonnal jelentsék be a rendőrségnek!
Az online térben elkövetett csalások megelőzéséről további hasznos információkat, aktualitásokat, tanácsokat a KiberPajzs oldalán talál.