NEM! A rendőrség soha nem kéri a netbanki adatait!

Létrehozás dátuma:
Feltöltő szerv:
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság

Rendőrtisztnek adta ki magát az a férfi, aki közel 3,5 millió forintot emelt le egy nyugdíjas asszony bankszámlájáról.

A sértett azután tett feljelentést a Kapuvári Rendőrkapitányságon, hogy telefonon felhívta egy bankbiztonsági szakemberként bemutatkozó nő, és a számláján tapasztalt szokatlan tranzakciókra figyelmeztette. Ezután közölte, hogy a pénz biztonságba helyezése érdekében átadja a telefont egy rendőr kollégájának. A magát őrnagynak hazudó férfi elkérte a nő netbanki adatait, majd rávette, hogy hagyjon jóvá a számítógépén egy engedélykérőt, amelyet a kiberbűnözési osztály küldött a részére. A nyugdíjas ennek eleget is tett, így a csalók valójában távoli hozzáférést biztosítottak maguknak az eszközhöz, és elutaltak a bankszámláról mintegy 3,5 millió forintot.

Az átverési séma változatlan, csupán a legendák változnak. Most már a rendőrség nevével is visszaélve keresik meg áldozataikat telefonon, e-mailben vagy SMS-ben, és egy AnyDesk nevű alkalmazás letöltésére veszik rá őket, akik így teljesen kiszolgáltatják magukat, adataikat és pénzüket a csalóknak. 

Legyenek nagyon óvatosak, és minden esetben kezeljék fenntartással az ismeretlenektől érkező üzeneteket, telefonhívásokat!

Mit tegyenek, hogy ne váljanak hasonló csalások áldozatává?

  • Soha ne adják ki ismeretleneknek a bankkártya- és a netbanki belépési adataikat! A pénzintézetek az ügyintézés során soha nem kérik az ügyféltől ezeket az információkat, mivel az azonosítás során a valódi banki dolgozó ezen adatokat látja!
  • Ismeretlen eredetű programot soha ne telepítsenek fel vagy töltsenek le a számítógépükre, illetve a telefonjukra, bárki is javasolja azt! Ilyet a bankok soha nem kérnek az ügyfelektől, és arra sem kötelezik őket, hogy a netbankot használják. A csalók legtöbbször az AnyDesk vagy a TeamViewer elnevezésű applikációkkal követik el a bűncselekményeket.
  • Előfordulhat, hogy a bank valóban olyan pénzmozgást észlel az ügyfél számláján, ami gyanúra adhat okot. Ilyen esetben felveszik az ügyféllel a kapcsolatot, és csak az adott tranzakcióra vonatkozóan kérnek megerősítést, hogy az teljesülhet-e, és ekkor is történik ügyfél-azonosítás.
  • A valódi banki alkalmazottak telefonon soha nem adnak utasítást semmilyen átutalásra az ügyfélnek!

Az online térben elkövetett csalások megelőzésével kapcsolatban további hasznos információkat, aktualitásokat, tanácsokat a KiberPajzs oldalán talál.

<< Vissza az előző oldalra