Szakítsa meg a gyanús telefonhívásokat!
Mivel a csalók az interneten keresztül nem jártak sikerrel, beküldték a sértettet a bankba, ahol teljesült az utalás.
A csalók több mint két órán keresztül tartották szóval telefonon a sértetett, hogy megszerezzék a pénzét. Egy 74 éves várpalotai lakost azzal hívtak fel a napokban, hogy a bankszámláján gyanús tranzakciót észleltek. A gyanútlan férfi követte a magát ügyintézőnek valló csaló utasítását és letöltötte az Anydesk alkalmazást. Ám a számlán limitkorlát volt, így meghiúsult az utalás. A csaló tanácsára az idős ügyfél bement a legközelebbi bankfiókba, és ott teljesítette a 3,5 millió forint átutalást az állítólagos biztonsági számlára. Mivel a telefonbeszélgetés az utalások során folyamatos volt, a férfi nem gyanakodott, hogy csalás áldozata lett. Csak akkor szembesült mindezzel, amikor a bank hivatalos elérhetőségét hívta, és számlájáról hiányzott a pénze.
Soha ne tölts le semmilyen programot a telefonos ügyintézés során. A legkisebb kétség esetén is bontsd a hívást és a bankkártya hátoldalán található hivatalos telefonszámon ellenőrizd a tájékoztatás valóságtartalmát!
Az online térben elkövetett bűncselekmények megelőzéséről a www.kiberpajzs.hu oldalon szerezhet további hasznos információkat.